Callanetics - specyfika ćwiczeń

Callanetics

Dzięki zastosowaniu planu ćwiczeń Callanetics można skutecznie poprawić swój wygląd fizyczny i kondycję. Jednocześnie, wpływają one zdecydowanie na poprawę samopoczucia. Wszystkie osoby, które sądzą, że ćwiczenia Callanetics nie wymagają zaangażowania, są w dużym błędzie, bowiem zalicza się je do ćwiczeń jak najbardziej intensywnych. Pomimo prostoty ich wykonywania, wymagają one od danej osoby jakiejkolwiek sprawności fizycznej. Aby uzyskać pożądane rezultaty, w postaci spalenia zbędnej tkanki tłuszczowej i uzyskania odpowiedniej sylwetki, wykonując ćwiczenia Callanetics należy wykazywać się dużą dozą samozaparcia i konsekwencji. Ćwiczenia te powinny być wykonywane regularnie, co najmniej przez godzinę dziennie.

Zajęcia obejmujące ćwiczenia Callanetic są na tyle intensywne, że jedna godzina spędzona na sali ćwiczeń jest porównywalna z kilku godzinną gimnastyką, albo nawet z 20-godzinnym aerobikiem. Poszczególne ćwiczenia Callanetics obejmują wykonywanie krótkich, ale przy tym dynamicznych powtórzeń. W każdym ćwiczeniu występuje niewielki zakres pracy mięśnia ruchów.